Clanul ghost ofera: Serverele de Counter-Strike, tutoriale, muzica, filme, jocuri etc
 
AcasaPortalCalendarGalerieFAQCautareMembriGrupuriInregistrareStartConectare

Distribuiţi | 
 

 Cum sa faci un plugin

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
ALEXANDER
Administrator
Administrator
avatar

Mesaje : 168
Data de inscriere : 20/06/2010
Varsta : 20
Localizare : Baia Mare

MesajSubiect: Cum sa faci un plugin   Vin Iun 25, 2010 8:59 pm

Inceputul de baza in crearea unui Plugin [AMXX]


Inceputul de baza in crearea unui Plugin

*
Bine am vazut ca multa lume vrea sa invete cum se face un plugin ... si
m-am gandit sa va fac un tutorial bine sunt incepator ... deci nush
daca am facut tot ca la carte dar sper ca o sa intelegeti .

*
Plugin-urile , dupa cum cred ca ati vazut deja (Daca v-ati uitat in
vreun .sma) , sunt alcatuite din public-uri si din stock-uri (Ceea ce
veti invata mai tarziu , deocamdata invatam public-uri) .

*
Vom creea un fisier .txt , caruia ii modificam extensia in .sma . Sa
spunem ca am creat fisierul plugin.sma . Il deschidem cu notepad
(Puteti folosi si alte programe ajutatoare in scripting , dar nu
recomand ; este bine sa invatati asa) .

* Incepem prin niste include-uri
. Ce sunt acestea ? Sunt niste linii de comanda care arata amxmodx-ului
ce functii (utilitati) vor fi folosite in acest Plugin . Pentru inceput
, ii aratam ca vom folosi amxmodx :
Cod:
#include
Lista de include-uri poate continua , dar deocamdata lasam asa . Veti invata mai tarziu si despre alte include-uri .

Apoi , intregistram Plugin-ul , printr-un public specific , numit public plugin_init() . Deci , apasam un enter si adaugam :

Cod:
public plugin_init()

{

}



*
Intre cele 2 paranteze ( { si } ) , vom adauga codul public-ului
respectiv . Aceste acolade reprezinta inceputul si sfarsitul unei
anumite parti / a intregului public . Mai tarziu vom invata si partea
cu mai multe parti ale unui public , dar deocamdata lasam asa . Intre
paranteze , adaugam register_plugin("Numele Pluginului","versiunea","autorul") . Register_plugin este o functie a include-ului de mai sus (amxmodx) , iar celelalte sunt argumentele . Vom avea :
Cod:
#include



public plugin_init()

{

register_plugin("nume", "versiune", "autor")

}
* Atentie ! Acel spatiu lasat de mine inaintea register_plugin este absolut necesar pentru a functiona Plugin-ul corect ! Acel spatiu NU va trebui sa-l lasati cu space , ci cu tasta TAB . Deasemenea intr-un Plugin NU va trebui sa folositi DELOC tasta space (Decat intre argumente) ! Inlocuim nume cu numele Plugin-ului
, versiune cu versiunea autor cu autorul Plugin-ului (Numele dvs) .
Atentie ! Lasam ghilimelele asa cum sunt ! Modificam doar cuvintele .
Tot in plugin_init , vom putea sa mai inregistram si niste comenzi . Vom inregistra una . Functia este urmatoarea :
Cod:
register_concmd("comanda","public",accesul de admin,"Mesaj care apare cand dai amx_help")
La "accesul de admin" , putem pune :

Cod:
ADMIN_RESERVATION

ADMIN_IMMUNITY

ADMIN_KICK

ADMIN_BAN

ADMIN_SLAY

ADMIN_MAP

ADMIN_CVAR

ADMIN_CFG

ADMIN_CHAT

ADMIN_VOTE

ADMIN_PASSWORD

ADMIN_RCON
ADMIN_LEVEL_A

ADMIN_LEVEL_B

ADMIN_LEVEL_C

ADMIN_LEVEL_D

ADMIN_LEVEL_E

ADMIN_LEVEL_F

ADMIN_LEVEL_G

ADMIN_LEVEL_H



Deci , adaugam in .sma :
Cod:
register_concmd("amx_ss","admin_ss",ADMIN_LEVEL_C,"Take a snapshot to selected player")
La comanda amx_ss , se va executa public-ul admin_ss , doar daca are adminul care executa comanda litera "C" in acces .

* Ok , acum sa facem public-ul .
Adaugam :


Cod:
public admin_ss(id)

{

}



* Dupa cum vedeti , am adaugat un id in acest public . Acest id reprezinta index-ul pe care va fi executata comanda .
Intre { si }
, va trebui sa adaugam code-ul public-ului . De obicei este o combinatie
intre niste functii aici . De exemplu , daca vrem sa ii facem un
snapshot unui Player , vom adauga intre { si } urmatoarea functie :
Cod:
client_cmd(id, "snapshot")

Client_cmd reprezinta functia pentru executare a unei comenzi asupra unui client , iar id reprezinta cui sa executi comanda . Snapshot reprezinta comanda .
Adaugam niste tab-uri ca sa fie ordonat bine code-ul . Ok , pana acum ar trebui sa avem urmatoarele :
Cod:
#include



public plugin_init()

{

register_plugin("nume", "versiune", "autor")

register_concmd("amx_ss","admin_ss",ADMIN_LEVEL_C,"It takes a snapshot to the specified Player .")

}



public admin_ss(id)

{

client_cmd(id, "snapshot")

}
* Salvam fisierul , apoi il compilam AiCi!, dupa care il punem pe Server . La executarea comenzii amx_ss , i se va face un snapshot Player-ului specificat .
Ei , cam asta a fost . Daca ati urmat toti pasii de mai sus FELICITARI ! Tocmai ati facut primul dvs Plugin . La mai multe .
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului
 
Cum sa faci un plugin
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» [Tutorial] Cum sa faci un sistem de logare/inregistrare!
» Vrei sa faci bani usor? 1 dolar pe zi
» Police Department - Regulament

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
CS-GhosT :: Serverele GhosT :: Counter Strike Series :: Counter-Strike 1.6 :: Tutoriale CS-
Mergi direct la: